Misje społeczne Akademickich Centrów Zdrowia

Blumenthal i in. (20 listopada) przedstawia obraz akademickich ośrodków zdrowia, które trudno jest pogodzić z bieżącą działalnością ośrodków. Wiele z tych centrów podjęło agresywne kroki w celu zakupu i przyswojenia praktyk medycznych, a niektóre z nich zostały włączone do działalności ubezpieczeniowej. W skrócie, ośrodki nie wykorzystały swoich zasobów, aby zmniejszyć wysokie koszty ponoszone przez pacjentów, ale zamiast tego próbowały pozyskać znaczną część pacjentów w różnych obszarach.
Ralph G. Wieland, MD
13221 Ravenna, Chardon, OH 44024
Odniesienie1. Blumenthal D, Campbell EG, Weissman JS. Misje społeczne akademickich ośrodków zdrowia. N Engl J Med 1997; 337: 1550-1553
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
Blumenthal i jego współpracownicy mogą jeszcze tchnąć nowe życie w akademickie centrum zdrowia. Jak sugerują, każda trwała zmiana będzie wymagać odpowiedzialności. Jednak instytucjonalna odpowiedzialność wyszczególniona w ich pracy to tylko część historii. Odpowiedzialność zostanie przekazana także osobom prywatnym, ponieważ może to być jedyny niezawodny sposób promowania dyscypliny zarówno fiskalnej, jak i zawodowej. Kiedy uznano ośrodki zdrowia akademickiego za repozytoria zarówno wiedzy, jak i wartości zawodowych, a wyświechtana szlachetność profesorów poprawiła ich wizerunek jako nauczycieli służby chorych1. Jednakże hierarchiczny system kadencji wywołał oczekiwanie zatrudnienia na całe życie i zrodziła postawę uprawniającą, która teraz obraża płacącą publiczność. Tylko odpowiedzialność może przywrócić zniszczony obraz do dawnego blasku. Oprócz przykładów wymienionych przez Blumenthala i innych, odpowiedzialność oznacza, że nieokiełznane szkolenie lekarzy jako źródła personelu nie może już uzasadniać wyższego kosztu opieki; osobista posługa powinna zastąpić zastępczą praktykę przez personel domowy; walka o osobistą dotację na wsparcie wynagrodzeń powinna zostać zastąpiona przez skoordynowane departamentalne projekty badawcze; równą wagę należy nadać wkładom klinicznym, dydaktycznym i badawczym 2; wynagrodzenia powinny odzwierciedlać rzeczywistą wartość rynkową świadczonych usług. Wszystko to będzie wymagało od kierownictwa i kierowników działów zręcznego przywództwa, aby utrzymać jakość i morale kadry przy jednoczesnym przyciąganiu przeklętych stopni wydziału, stymulując produktywność i utrzymując przychody z wyjątkowych i cennych usług.
Michael Radetsky, MD, CM
Lovelace Health System, Albuquerque, NM 87108
3 Referencje1. Petersdorf RG. Medycyna akademicka: nie jest już wyświechtana ani wytworna. N Engl J Med 1981; 304: 841-843
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Alpert JS, Coles R. Kariera w medycynie akademickiej: potrójne zagrożenie lub podwójne podróbki. Arch Intern Med 1988, 148: 1906-1907
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Brent RL. Zmieniająca się rola i obowiązki przewodniczących w klinicznych wydziałach akademickich: przejście od autokracji. Pediatrics 1992; 90: 50-57
Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Listy Wielanda i Radetsky ego oferują dwa bardzo różne, choć niekoniecznie kontrastujące, poglądy akademickich ośrodków zdrowia Wieland twierdzi, że takie centra podejmują agresywne działania, aby zakotwiczyć duże udziały lokalnego rynku opieki zdrowotnej. Nie zgadzamy się z tym, ale uważamy, że jest to nieunikniona reakcja na zmiany na lokalnych rynkach. Kluczowe pytanie brzmi, jak można zmobilizować siły rynkowe, aby chronić misje akademickich ośrodków zdrowia. W naszym artykule argumentowaliśmy, że celem polityki publicznej powinno być umożliwienie ośrodkom zdrowia akademickiego konkurowania w zakresie dostarczania prywatnych towarów i usług na równych zasadach z innymi świadczeniodawcami, przy jednoczesnej ochronie misji społecznych i akademickich ośrodków. Chociaż utworzenie krajowego funduszu powierniczego ułatwiłoby i zracjonalizowało to przedsięwzięcie, do tego czasu akademickie ośrodki zdrowia pozostaną na swoich własnych urządzeniach. Istnieje wiele dowodów na to, że wiele akademickich ośrodków zdrowia porusza się, aby chronić przepływ pacjentów, co umożliwia im nauczanie i prowadzenie badań, oraz ochronę przepływu dolarów, co umożliwia im subsydiowanie krzyżowe tych i innych społecznie cenionych działań. Działania te mogą wiązać się z korzystaniem z pozycji rynkowej centrum. Pytanie, które chcielibyśmy postawić, dotyczy tego, czy te działania rynkowe kolidują z wykonywaniem tradycyjnych misji akademickich.
Radetsky stawia fundamentalne pytania o to, w jaki sposób szkoły medyczne zachęcają swoje wydziały do bycia najbardziej produktywnymi. Podzielamy jego troskę o zdolność tradycyjnych polityk wydziałowych, aby umożliwić akademickim ośrodkom zdrowia być skutecznymi i odpowiedzialnymi w zmieniającym się środowisku. Tutaj znowu występują zmiany. Zgodnie z niedawnym badaniem, szkoły medyczne zaczynają wprowadzać przeglądy po pracy i inne reformy wydziału
David Blumenthal, MD, MPP
Eric G. Campbell, Ph.D.
Joel S. Weissman, Ph.D.
Massachusetts General Hospital, Boston, MA 02114-2698
Odniesienie1. Jones RF. Mianowanie wydziałów i polityka kadrowa w szkołach medycznych: sprawozdanie z 1997 roku. Acad Med 1998; 73: 212-219
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
[podobne: bikalutamid, Corsodyl, Mimośród ]
[przypisy: zapalenie nerwu twarzowego, zapalenie okostnej objawy, zapalenie przyzębia ]