Accidental Nuclear War – Ocena po zimnej wojnie ad 5

Co więcej, taki atak, nawet przypadkowy, może wywołać reakcję odwetową, prowadzącą do całkowitej wymiany jądrowej. Światowa Organizacja Zdrowia oszacowała, że spowodowałoby to miliardy ofiar bezpośrednich i pośrednich na całym świecie.4 Ograniczenia obrony balistyczno-rakietowej
Istnieją dwie szerokie kategorie działań mających na celu zapobieżenie masowej dewastacji, która nastąpiłaby po przypadkowym uruchomieniu broni jądrowej: przechwyceniu wystrzelonego pocisku w sposób, który zapobiega wybuchowi w zaludnionym obszarze i zapobieganiu samemu startowi. Przechwycenie wystrzelonej rakiety balistycznej może wydawać się atrakcyjną opcją, ponieważ może być wdrożone jednostronnie przez dany kraj. W tym celu zasugerowano budowę amerykańskiego systemu obrony przeciwrakietowej. Niestety, technologia obrony przeciwrakietowej nie jest udowodniona, a nawet jej najbardziej optymistyczni rzecznicy przewidują, że nie może ona być w pełni ochronna. Co więcej, szacunkowe koszty wahałyby się od 4 do 13 miliardów dolarów w przypadku systemu z jednym miejscem na 31 miliardów dolarów do 60 miliardów w przypadku systemu z wieloma ośrodkami. 46,47 W obu przypadkach system nie działałby przez wiele lat. [48]
Dwustronna umowa o wyeliminowaniu statusu alertu wysokiego poziomu
Ponieważ obrona pocisków balistycznych nie oferuje w krótkim czasie żadnego rozwiązania, aw najlepszym przypadku kosztownego i niepełnego rozwiązania, co Stany Zjednoczone, a także inne kraje, mogą znacznie i szybko zmniejszyć ryzyko przypadkowego ataku nuklearnego . Stany Zjednoczone powinny sprawić, że najpilniejszym narodowym priorytetem w dziedzinie zdrowia publicznego będzie dążenie do trwałej, zweryfikowanej umowy z Rosją, aby odstraszyć wszystkie pociski jądrowe i wyeliminować możliwość szybkiego uruchomienia.49 Takie podejście jest znacznie mniej kosztowne i bardziej niezawodne niż obrona rakietowo-balistyczna i może być wdrożona w krótkim czasie. W różnych formach takie porozumienie zostało poparte przez Narodową Akademię Nauk, 50 Komisję Canberry, 51 generała Butlera i jego wojskowych kolegów z całego świata, 52 i innych ekspertów, takich jak Sam Nunn, były przewodniczący Senatu USA Zbrojny Komitet ds. Usług i Stansfield Turner, były dyrektor Centralnej Agencji Wywiadowczej. 10,20,53 Połączeni szefowie sztabów i międzyagencyjna grupa robocza kończą szczegółowe studium opcji odstraszania, które zostaną przedstawione sekretarzowi obrony Williamowi Cohenowi. 10
Znaczną poprawę stabilności jądrowej można osiągnąć szybko. Po próbie zamachu stanu w Moskwie w 1991 r. Prezydenci George Bush i Michaił Gorbaczow poruszali się szybko, aby zwiększyć bezpieczeństwo i stabilność nuklearną, niemal natychmiast zabierając ze sobą tysiące broni strategicznych. Obecnie istnieją konkretne kroki, które Stany Zjednoczone mogą podjąć. niemal natychmiast, ponieważ wymagają one tylko władzy dyrektywy prezydenckiej. Kroki te polegają na umieszczeniu w magazynach głowic pocisków MX, które zostaną wycofane w ramach Traktatu o redukcji broni strategicznej (START) II w każdym przypadku oraz głowic czterech okrętów podwodnych Trident, które zostaną wycofane w ramach START III; umieszczenie pozostałych amerykańskich okrętów podwodnych o niskim stanie ostrzeżenia, tak aby przygotowanie ich do wystrzelenia pocisków zajęło co najmniej 24 godziny; wyłączenie wszystkich pocisków Minuteman III poprzez przypięcie ich wyłączników bezpieczeństwa (jak to było w przypadku pocisków Minuteman II zgodnie z dyrektywą prezydenta Busha z 1991 r.); oraz umożliwienie Rosji weryfikacji tych działań za pomocą inspekcji na miejscu dozwolonych w ramach START I
[podobne: Enterolflexagen, ceftriakson, alprazolam ]
[więcej w: zapalenie ucha u dziecka objawy, zatorowość płucna objawy, zespół aspergera test ]